Huset fyllde 100 år 2016 och det ville vi gärna fira!

Onsdag den 15 september sken solen från en klarblå himmel, det var en ovanligt varm dag. Vi samlades några stycken på gården för att förbereda kvällens festligheter. Vi satte upp partytält, möblerade gården till en festlokal och dekorerade med ljusslingor.
Klockan 19 kom cirka 45 gäster. Ordförande Inger Bäckström hälsade alla välkomna och utbringade ett fyrfaldigt leve för huset.
Vi åt en god middagsbuffé från Harö krog och skålade i goda viner som familjen Lundeberg sponsrade oss med.
Kent Josefsson, ordförande i Per Anders Fogelström sällskapet och inbjuden kvällen till ära, talade lite om söder och den vandring i Fogelströms fotspår som vi två veckor senare kom att göra.
Margareta Lundeberg, boende i huset, informerade oss om de goda viner som deras företag Handpicked wines försåg oss med.
Åke Daun berättade minnen från sina dryga 40 år som styrelseverksam och boende i huset.
Petra Norrgård, styrelsemedlem, berättade om den folder styrelsen tagit fram med text och bild genom gångna hundra år. Den har delats ut till alla boende.

Mörkret sänkte sig över gården, men värmen fanns kvar. Ljusslingor och lyktor gjorde att vi dröjde oss kvar.
Det blev en mycket trevlig och minnesvärd kväll.