Underhåll och arbeten gjorda f.o.m 2014

• Dörröppnare i båda portarna
  • Trasiga termostater i lägenheter byts ut

• Nytt lås till gallergrinden installerades i hissen i E7
  • SL utförde en sprickbesiktning inför sprängningsarbetena för arbetstunneln till nya tunnelbanan
  • Soprummet ytskiktsrenoverat
  • Sortering av matavfall införs
  • Bastun byggdes om till föreningens styrelserum
  • Trasiga termostater i lägenheter byts ut
  • Ersta Diakoni utförde en efterbesiktning efter avslutade sprängningsarbeten för nya Ersta sjukhus.

• Arbeten med förbättring av brandskyddet. Utfördes av Brandsäkra.
  • Ersta Diakoni utförde en sprickbesiktning inför sprängningsarbetena för nya Ersta sjukhus.

• En genomgång av vårt brandskydd är gjord
  • En kartering är genomförd. Dvs kartläggning av ventilations - och rökkanalerna
  • OVK (ObligatoriskVentilationsKontroll) är genomförd.
  • Bastuns administration är klar. Se info vid vår tvättbokningslista.

• Basturenoveringen är färdig.
  • ​Nya tvättmaskiner och torktumlare har installerats i tvättstugan.
  • Vår hissfirma har sedan en tid tillbaka köpt upp Hisspartner AB och larmtelefonnumret är numera 08-454 20 33
  • Nya stadgar har registrerats utifrån beslutet att vi ej längre accepterar jurdisk person.
  • Ommålning av husets yttertak är färdigt.

• Stamspolning i hela huset är genomfört
  • Våtrumsinspektion av huset är genomförd.
  • Takarbete för ökad säkerhet är nu avslutat.
  • Arbetet med bastun pågår.
  • Nya namn- och anslagstavlor är uppsatta.
  • Totalrenovering av hiss på Erstagatan genomförd och godkänd 4 juli 2016. Läs mer i pdf fil nedan.
  • Trapphus, fönster, tvättstuga storstädades i maj av vår ordinarie städfirma.

2015

• Förrådet på E7 som föreningen haft kommer användas till en boende på F142 2 tr. En lgh på 2 tr F142 har åter blivit 2 lgh sedan den under några har varit ihopslagen.
  • Arbetet med fönster mot gatan är klart. Alla fönster har fått ny färg och nytt kitt. Erstagatans lägenheter har fått OK på ljudreduceringen och vi har fått bidrag för detta. Resp boende har fakturerats sin del på samma avi som avgiften för kv 1 2016.
  • Arbetet med att se över bastun pågår.
  • Vi har fräschat upp vissa golvytor runt våra entréer och i soprummet.
  • En av fastighetens källarluckor mot gården har renoverats. På detta sätt undviker vi att ta in smuts och damm. Vi kommer även undersöka om andra luckor behöver ses.över.

2014

• Ny vattenstegringspump installerades 140930 och vi hoppas därmed få kontroll på trycket etc i vårt vattensystem.
  • Vi har bytt portkodlås i båda portarna. De förra vandaliserades.
  • Vi har bytt dörr till tvättstugan 141024 till en gallergrind för att öka ventilationen i tvättstugan. OBS båda låsen ska användas och notera att det undre låset sitter uppochner men det ska tydligen vara så. Bra om du använder båda låsen då du lämnar tvättstugan.
  • Avloppen på gården har rensats och vi ber dig uppmärksamma att avloppet vid vår vattenslang är pluggat efter några meter men vi har det fortfarande öppet ty lite vatten rinner ner där och dunstar sedan ut.
  • Vi har färdigställt ett litet utrymme för städfirman så att vi mera kan skilja på våra grejor och deras. Idag har vi ett gemensamt utrymme i den lilla gången vid anslagstavlan för tvättider.
  • Ett avtal angående bastuns skötsel finns nu och vi återkommer om information vad det innebär mera i detalj. F.n är bastun stängd för renovering.
  • Vi har nu bytt ekonomisk förvaltare. Vi jobbar numera med BRF konsulterna i Stockholm AB. Se vidare under kontaktuppgifter inom denna flik.
  • Vi har installerat larm i hissen på F142. Larm har funnits i E7s hiss och nu finns även ett larm i vår andra hiss.
  • Vi har nu avslutat arbetet med att rensa ut gamla cyklar.